LA CAIXA DE MÚSICA
Carla Puntí i Berta Pujol
TEI 2 B
24/02/14
UF2. Intervenció en el desenvolupament de la comunicació
i l’expressió rítmica-musical
NF2: Recursos i activitats per afavorir el desenvolupament
de l’expressió rítmico-musical
Fitxes activitats
FITXA ACTIVITAT |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Títol de l’ activitat: Activitat 2, El director
orquestra.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Destinataris: Infants de 3 a 5 anys.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Temporització i durada: aquesta activitat es farà a la
tarda, a primera hora . La durada
de l’activitat serà d’ 1 hora.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objectius:
-
Saber seguir les
consignes del director.
-
Respectar les estones
de so i silenci.
3
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descripció de l’activitat
Primerament els infants es
posaran drets i amb rotllana. L’educadora posarà al mig de la rotllana la
caixa de música, l’obrirà i donarà un instrument a cada infant. Seguidament
els explicarà que hauran de fer tot el
que ella digui o els transmeti. Per exemple: pot començar indicar els cops
que han de tocar l’instrument, pot dir que han de tocar molt fort i seguit fins
que ella digui prou i fer estones de silencis.
Per acabar l’activitat
l’educadora pot proposar que tots els infants toquin com vulguin els seu
instrument.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Recursos:
-
Caixa gran de cartró
-
Diversos instruments
fets prèviament per les educadores amb
material reciclat:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Avaluació:
Per avaluar els infants en
aquesta activitat utilitzarem una escala d’estimació de freqüències que l’omplirem al final de l’activitat
Per avaluar les educadores utilitzarem una escala d’estimació de
freqüències que l’omplirem al final de
l’activitat:
4
|
FITXA ACTIVITAT
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Títol de l’ activitat: Activitat 3, Peix, peixet de la canya al sarronet
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Destinataris: Infants de 3 a 5 anys.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Temporització i durada: aquesta activitat es farà el matí, a primera hora
després del pati. La durada de l’activitat serà d’uns 20 minuts.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objectius:
-
Identificar l’objecte
amb la cançó
-
Aprendre la cançó.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descripció de l’activitat
Primer de tot farem seure els
infants amb rotllana al terra. L’educadora posarà la caixa de música al mig
de la rotllana. Tot seguit, l’educadora traurà una caixeta petita de dins de
la gran. Demanarà als infants què
creuen que hi pot haver a dins. Després que hagin expressat la seva
opinió obrirà la caixeta i en traurà
un peix, una canya de pescar i un sarró.
![]()
Llavors l’educadora començarà a cantar la cançó del peix peixet amb els
suport dels objectes. Un cop acabada la cançó tornarà a guardar els objectes
a la caixa.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Recursos:
-
Caixa gran de cartró
-
Caixa petita de
cartró
-
Peix de goma
-
Canya de pescar i
sarronet fet amb material reciclat
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Avaluació:
Per avaluar els infants en
aquesta activitat utilitzarem una escala d’ordenació que l’omplirem al final de l’activitat.
5
Per avaluar les educadores utilitzarem una escala
d’ordenació que l’omplirem al final de
l’activitat:
|
Hem elaborat més
recursos per poder treballar diferents cançons, a continuació us les
adjuntem:
Un peu a cada pedal,
l'esquena dreta i el cap ben alt.
Un xic de força amb el peu,
i ja puc córrer per tot arreu.
Roda que roda, que roda rabent,
la bicicleta és un gran invent.
Primer un tricicle em cal
si sóc petit i no em vull fer mal;
quan ja no em vingui de nou
amb dues rodes en tindré prou.
Roda que roda, que roda rabent,
la bicicleta és un gran invent.
Quan corro pel passadís
tothom s'aparta i jo sóc feliç.
Sovint em diuen: - Ho veus?
Sempre ens fas nosa per entre els peus.
Roda que roda, que roda rabent,
la bicicleta és un gran invent.
l'esquena dreta i el cap ben alt.
Un xic de força amb el peu,
i ja puc córrer per tot arreu.
Roda que roda, que roda rabent,
la bicicleta és un gran invent.
Primer un tricicle em cal
si sóc petit i no em vull fer mal;
quan ja no em vingui de nou
amb dues rodes en tindré prou.
Roda que roda, que roda rabent,
la bicicleta és un gran invent.
Quan corro pel passadís
tothom s'aparta i jo sóc feliç.
Sovint em diuen: - Ho veus?
Sempre ens fas nosa per entre els peus.
Roda que roda, que roda rabent,
la bicicleta és un gran invent.
6
Arri, arri, cavall de cartró
anem d'excursió!
Tu em duràs per alegres camins
boscúries endins.
Passarem els petits rierols
tu i jo, tu i jo sols,
pujarem, baixarem els torrents
de pressa i contents.
Arri, arri, cavall de cartró
tu ets bon minyó
i em duràs a conèixer un país
que encara no he vist.
Un país on són plenes les valls
de nens i cavalls
un país on tothom hi somriu
i sempre és estiu.
Arri, arri, arribem a aquell lloc
cloc-cloc, cloc-cloc, cloc,
arru-arri, que ja falta poc,
cloc-cloc, cloc-cloc, cloc.
anem d'excursió!
Tu em duràs per alegres camins
boscúries endins.
Passarem els petits rierols
tu i jo, tu i jo sols,
pujarem, baixarem els torrents
de pressa i contents.
Arri, arri, cavall de cartró
tu ets bon minyó
i em duràs a conèixer un país
que encara no he vist.
Un país on són plenes les valls
de nens i cavalls
un país on tothom hi somriu
i sempre és estiu.
Arri, arri, arribem a aquell lloc
cloc-cloc, cloc-cloc, cloc,
arru-arri, que ja falta poc,
cloc-cloc, cloc-cloc, cloc.
El camió ben carregat
és com si fos de veritat.
Sembla que senti el seu motor
-barram, barram,barram, barram-
El pare diu: "Què no sóc sord"
però a mi no em ve d'un pam:
Barram, barram,barram, barram!
Barram, barram,barram, barram!
Vaig empenyent-lo a poc a poc
i toca el clàxon: moc-moc-moc.
El camió avança feixuc
i jo faig veure que no puc 7
perquè el veig tan carregat
que és com si fos de veritat.
Barram, barram,barram, barram,
la carretera va pujant...
Sempre que agafen un revolt
les rodes fan un llarg grinyol:
iiiií...
Com que s'embala i va molt ple
de tant en tant cal posar el fre:
eeeeeè...
El camió ben carregat
és com si fos de veritat.
és com si fos de veritat.
Sembla que senti el seu motor
-barram, barram,barram, barram-
El pare diu: "Què no sóc sord"
però a mi no em ve d'un pam:
Barram, barram,barram, barram!
Barram, barram,barram, barram!
Vaig empenyent-lo a poc a poc
i toca el clàxon: moc-moc-moc.
El camió avança feixuc
i jo faig veure que no puc 7
perquè el veig tan carregat
que és com si fos de veritat.
Barram, barram,barram, barram,
la carretera va pujant...
Sempre que agafen un revolt
les rodes fan un llarg grinyol:
iiiií...
Com que s'embala i va molt ple
de tant en tant cal posar el fre:
eeeeeè...
El camió ben carregat
és com si fos de veritat.
Quan la nena té una nina
la vesteix i la pentina
i l'adorm entre els seus braços
i fa veure que camina
quatre passos.
Quan la nena té una nina
tant de drap com de pell fina
l'amanyaga i l'acarona
i li parla com si fos
una persona.
Nina, nineta, ninona, ninon,
tanca els ullets que ja arriba la son.
Nina, nineta, ninona, ninú.
Jo vetllo per tu.
la vesteix i la pentina
i l'adorm entre els seus braços
i fa veure que camina
quatre passos.
Quan la nena té una nina
tant de drap com de pell fina
l'amanyaga i l'acarona
i li parla com si fos
una persona.
Nina, nineta, ninona, ninon,
tanca els ullets que ja arriba la son.
Nina, nineta, ninona, ninú.
Jo vetllo per tu.
8
Tit-tit... tit-tit...
El tren petit
que fa tit-tit,
que va arrencant
a poc a poc
i que treu foc
i que treu fum
i encén el llum
quan és de nit...
Tit-tit, tit-tit...
La màquina bufa, xuf-xuf, xuf-xuf,
quan ve la pujada ja perd el buf
grinyolen les rodes dels tres vagons
i passen i passen les estacions.
Tit-tit, tit-tit...
El tren petit
que fa tit-tit
que ve xiulant
com si fos gran
i que treu foc
de tant en tant
i es va aturant
a poc a poc...
Xuf-xuf, xuf-xuf...
Descansarà
fins a demà
Txxx...
El tren petit
que fa tit-tit,
que va arrencant
a poc a poc
i que treu foc
i que treu fum
i encén el llum
quan és de nit...
Tit-tit, tit-tit...
La màquina bufa, xuf-xuf, xuf-xuf,
quan ve la pujada ja perd el buf
grinyolen les rodes dels tres vagons
i passen i passen les estacions.
Tit-tit, tit-tit...
El tren petit
que fa tit-tit
que ve xiulant
com si fos gran
i que treu foc
de tant en tant
i es va aturant
a poc a poc...
Xuf-xuf, xuf-xuf...
Descansarà
fins a demà
Txxx...
9
Conclusions
Fer aquest treball ens ha ajudat molt a ser creatives i a tenir molta
imaginació per tal de fer una caixa de música atractiva per els infants.
En un primer moment no teníem
massa clar com seria ni quines activitats hi podríem fer, però entre les dues i
sobretot amb l’experiència i l’educació musical de la Carla pensem que les
activitats proposades poden ser adequades per fer amb els infants. Les caixes
que hem elaborat hem intentat que siguin alegres i diverties, amb molt color perquè en un futur els infants les
puguin conèixer bé.
Realment fer aquestes activitats
ens han ajudat a comprendre la importància de l’educació musical en infants, els recursos que
existeixen i poder-ne elaborar un de propi. Esperem doncs que quan estiguin
treballant d’educadores tinguem la
capacitat de saber buscar recursos i activitats per treballar l’expressió
rítmica-musical amb els infants.
10
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada